loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 399 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

یک فیزیوتراپ معتقد است، نشستن نامناسب بازده کاری کارمندان را کاهش می دهد و موجب بی قراری، مشکلات روحی و دردهای استخوانی در بدن فرد می شود.

مرتضی عزیزیان گفت: شرایط محیط کاری و خصوصا میز و صندلی که کارمندان روی آن می نشیند باید استاندارد باشد و برای هر فرد متناسب با ابعاد و قوراه بدن وی تنظیم شود.

 

این استاد دانشگاه ارتفاع صندلی را از جمله مهمترین عواملی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و عنوان کرد : ارتفاع صندلی باید معادل طول ساق پا باشد به گونه ای که وقتی فرد در وضعیت عادی می نشیند مفصل زانو حداکثر دو تا سه سانتی متر با لاتر از مفصل لگن باشد.که چنانچه ارتفاع صندلی زیادتر از حد معمول باشد عضلات پشت ران متحمل فشار خواهند شد و عصب سیاتیک نیز درگیر می شود و اگر ارتفاع کمتر از حد عادی باشد و زانو خیلی بالاتر از لگن قرار گیرد به عضلات باسن فشار می آید.

وی عنوان کرد : باید تکیه گاه کمر بر روی صندلی مشخص شود و گودی کمر نیز کاملا توسط صندلی و یا بالش طبی پر شود، به گونه ای که تمام فشار و تکیه بدن به صندلی باشد.

 

این استاد دانشگاهافزود : صندلی های چرخان برای کارمندان توصیه نمی شود، چون فرد در این حالت نمی تواند به راحتی تمام فشار را به صندلی منتقل کند.

 

عزیزان توصیه کرد تا حد امکان از صندلی های دسته دار برای نشستن استفاده شود و ارتفاع دسته ها نیز به گونه ای باشد که وقتی فرد دست را روی آن قرار می دهد شانه ها در حالت عادی و نه خیلی بالا و خیلی پایین باشد.

 

وی افزود: راه رفتن بین زمان کاری هم باعث افزایش گردش خون در پاها می شود و از آمبولی خون و چربی در پا جلوگیری می کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟