loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 321 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

خانم ها برخي از مواقع بدون نيت قبلي و بدون اينکه بدانند اين کاري که قرار است انجام دهند موجب سرد شدن و آزار همسرشان مي شود، آن را انجام مي دهند.

حال برای آنكه برخورد سالمی داشته باشیم در ابتدا باید روان سالمی داشته باشیم. اگر مشكلات ارتباطی ناشی از مشكلات درونی نباشد، مهارت های ارتباطی پیش قدم می شوند.  

 

در زیر به چند عنصر از عوامل دلسرد كننده اشاره شده است:

 

*سلطه پذیری  

گاهی احساس می كنیم، برای اینكه كار ها خوب پیش رود باید ما كار ها را انجام بدهیم. برای همین هم است كه نظر همسرمان یا پیشرفت های او را نمی بینیم. وقتی این احساس را داریم به صورت زیركانه و ضمنی همسرمان را تحت سلطه قرار می دهند.  

 

*ترساندن  

كمالگرایی بیش از حد، باعث احساس ترس می شود. همسرانی كه توقع دارند همسرشان بر اساس ملاك های كمالگرایانه آن ها عمل كنند احساس دلسردی را به همسران خود انتقال می دهند.  

 

*تصدیق نكردن پیشرفت  

وقتی پیشرفت های همسرتان را تصدیق نمی كنید باعث دلسرد شدن همسرتان می شوید. تصدیق كردن پیشرفت های همسر باعث تشویق آن ها برای تغییر می شود.  

 

*حساسیت بیش از حد  

وقتی همسری می خواهد بر تر از دیگران باشد، به همسر خود بیش از حد حساس می شود، چرا كه این اعتقاد اشتباه را دارد كه وقتی كسی می شوم كه از دیگران سر تر باشم. وقتی شوهر یا زن در مورد یك دوست خود صحبت می كند یا از لباس قشنگ كسی حرف می زند، طرف مقابل این صحبت ها را كنایه از نواقص خود می بیند و واكنش نشان می دهد. این نوع رفتار ها ممكن است باعث دلسردی طرف مقابل شود، چرا كه هم منظور او را بد تعبیر كرده اید و هم در مقابل ابراز عقیده یا احساساتش ایستاده اید.

 

 باشد که اين موارد ذکر شده را در زندگيمان رعايت کنيم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟